Helsingborgs vattentorn AGTunnel har fått i uppdrag av NSVA och NCC Sverige att installera ett membran inuti Helsingborgs nya vattentorn, Helsingborg Vattentorn DEMSA . Vattentornet byggs för att säkra den framtida distributionen av vatten i nordvästra Skåne och har...
Projekt
Vi genomför projekt i både Norge och Sverige. Projekten handlar om vatten- och frostskydd, tunnling, tunnelsanering och förberedelse för elinstallation.
Norge
Ljoteltunneln
Kletten, Gå och Cykelväg
Indreeidstunnelen
Frøyatunneln
Hordetunneln
Mottagningstunneln
Haukelitunneln
Vågrutschbanan
Spiral tunnel
Liatindtunneln
Bagnskleivtunneln
Grundfarnes tunnel
Storfjelltunnelen
Øksfjordstunneln
Kaperskartunneln
Svarthollatunneln
Hästtunneln
Breitind-tunneln
Falkebergstunneln
Nordmannsets tunnel
Goatskartunneln
Sifjordstunneln
Fjellsends tunnel
Riven tunnel
Pollfjelltunneln
Arnanipa-tunneln
Sætretunnelen
Bjørkhaugs tunnel
Ryssdalstunneln
Herfjordstunneln
Hellfjordstunneln
Mælefjellstunneln
Strandanipa tunnel
Maursundstunneln
Kågentunneln
Rødøl-tunneln
Røyrdalens tunnel
Jobergstunneln
Tanem-tunneln
Sverige
Allmänt
Helsingborgs vattentorn
Projekt
E16 Arnanipa-tunneln
E16 Arnanipa-tunneln Projektet på E16 i Hordaland innebär att uppgradera tre tunnlar; Arnanipa-tunneln (2133 m ), Sætre-tunneln (720 m) och Bjørkhaug-tunneln (558 m). Tunnlarna som är en del av infartsvägen till Bergen färdigställdes 1980 och är nu i behov av en...
FV 17 Liatindtunnelen
Liatindtunneln Syftet med Liatindtunneln och utvecklingen av projektet Fv. 17 Liafjellet–Olvikvatnet är främst att racesäkra sträckan. Från Brattland söder om Liafjellet till kommungränsen mellan Lurøy och Rødøy byggs 5,5 km ny väg. Länsvägen kommer att gå genom två...
Fv. 723 Herfjordstunneln och Ryssdalstunneln
Herfjordstunneln och Ryssdalstunneln Syftet med utvecklingen av Herfjordtunneln och Ryssdalstunneln på projektet Fv. 723 Herfjord–Ryssdalen ska ersätta den skredutsatta vägen genom Ryssdalen och längs Herfjorden. Här byggs 4,2 km. ny väg, inklusive två tunnlar;...
E16 Rødøl-tunneln
Rødøl-tunneln Rødølstunneln är en del av den nya 4 km långa sträckan och utgör 2,1 km. För att förbättra standarden på E16 mellan Borlaug i Sogn og Fjordane och Øye i Oppland anlades en ny väg utanför stadskärnan. För vår del omfattade projektet utförande av 35 000 m2...
Fv. 866 Kågentunnelen
Kågentunneln Kågentunnelen på länsväg 866 i Skjervøy kommun i Troms är en 1 733 meter lång lavinskyddstunnel. Tunneln invigdes 1991 för att ersätta den hala sträckan mellan Flåten och Skognebukta på Kågen. I samband med rehabiliteringen av Kågentunneln har vi ansvarat...
Fv. 866 Maursundstunneln
Maursundstunneln Maursundstunneln är en 2 100 meter lång undervattensvägtunnel på länsväg 866 i Nordreisa kommun i Troms. Tunneln går mellan Hemneidet på fastlandet och Kågenelva på Kågen och ersatte 1991 färjeleden mellan Hemneidet och Flåten. I samband med...
E134 Mælefjellstunneln
Mælefjellstunneln Som den kortaste vägen från Drammen till Haugesund är E134 en av huvudförbindelserna mellan Östnorge och Västnorge. För att förbättra framkomligheten och öka trafiksäkerheten läggs vägen genom en tunnel från Gvammen till Århus. Den nya vägen kommer...
E16 Bagnskleivtunnelen
Bagnskleivtunneln E16 Bagn-Bjørgo Bagnskleivtunneln är ett delprojekt i utvecklingen av nya E16 genom Valdres. Som en del av denna uppgradering består detta projekt av ombyggnad och förbättring av den 11 km långa sträckan mellan Bagn och Bjørgo, inklusive byggandet av...